Український простір

Останній оплот у ВК

Інформаційне поле твоєї країни. Ти маєш знати більше!

Публикации: 76 024

Подписчики: 602 591

Український простір

#Кличко #Мер #Київ #Проспект #Бажан #Декомунізація



Український простір

Перший том наукового видання "Антропологія простору" присвячений культурному ландшафту Києва та київських околиць.

В ньому зібрано статті про окремі сегменти столиці та її приміської зони в історичній динаміці. Один з розділів містить статті про теоретичні та методологічні засади антропологічної урбаністики, досліджень щодо ролі антропогенного чинника в довкіллі, процесів урбанізації і руралізації, взаємодії сакрального та світського ландшафтів, ментальних карт тощо.



Український простір

Книжка Жейме Лернера, бразильського архітектора українського походження, консультанта ООН із питань міського планування та політичного діяча про те, як перетворити місто на затишний і улюблений дім.

Ставши мером занедбаного і похмурого мегаполіса, Лернер із однодумцями спромігся перетворити його на квітучий парк, переконавши городян, що й промислове місто здатне дарувати насолоду, комфорт і відпочинок.

Автор пояснює урбаністичну теорію «акупунктури міста» на прикладі багатьох країн; дотепно, зворушливо і поетично розповідає, як незначні заходи, що нагадують китайську медичну практику голковколювання, здатні призвести до величезних позитивних змін і зробити цей світ кращим.



Український простір

Миньковецька держава

Ігнацій Сцибор-Мархоцький успадкував містечко Миньківці зі всіма належними до нього фільварками та хуторами у 1788 р. Окрім Миньківців, І.Мархоцький став власником ряду сіл: Мислиборж, Городище, Катеринівка, Антонівка, Кружківці, Отроків, Хапанівка, Притулія, Тимків, Pobujna (с. Побійна), Pobujanka (с. Побіянка), Старик, Сивороги, Сеферівка, Ostoja (тепер с. Держанівка). Свої землі Сцибор-Мархоцький проголосив «Миньковецькою державою». Як справжня держава, вона мала свої кордони, позначені стовпами із написом «Границя Миньковецької держави від Російського царства». Крім цього, тут для внутрішнього вжитку випускали власні гроші, а відносини між мешканцями базувалися на законодавчих актах, які створював сам Мархоцький, добре обізнаний у римському праві, працях Платона та творах французьких та російських просвітителів.

Одним із найперших та найсерйозніших кроків правителя Миньковецької держави було звільнення своїх селян від кріпосної залежності та дарування їм особистої свободи. Про це йшлося в особливому акті, урочисто проголошеному 1 січня 1795 р. Цей акт «скасовував панщину і натомість запроваджував обов'язок селян платити чинш у розмірі 1 карб. 4 коп. за 100 сажнів землі».

Другим важливим кроком І.Мархоцького було створення суду «для здійснення справедливості серед підданих». У своїй діяльності судді користувались статутом із п'яти глав, де були визначені їхні права та обов'язки. Існував суд апеляційний та адміністративний. Кожне село мало свій колегіальний суд, що розглядав справи як перша інстанція. Суд другої (вищої) інстанції був у Миньківцях. У своїй діяльності він керувався статтями і положеннями римського права.

Для увічнення в пам'яті майбутніх поколінь звільнення селян від кріпацтва, І.Мархоцьким було засноване особливе свято, з цього ж дня він починає величати себе графом. На думку тогочасного православного духовенства, згадане свято було введене на честь давньоримської богині землеробства Церери, хоча сам Мархоцький називав його святом жнив або обжинками.

Окрім звільнення селян від панщини, І.Мархоцький дбав і про вдосконалення землеробства, і про покращення селянського добробуту. Економіка «Миньковецької держави» значно зросла. Тут працювали польська та єврейська друкарні, фабрики сукна й тканини, паперу, селітри, карет, лаку; цегельні, млини, винниці, годівлі тутових шовкопрядів. Діяли музична академія, хор і оркестр. Дороги обсаджувались декоративними та фруктовими деревами. Щороку із графського маєтку відряджався хліб човнами по Дністру в Чорне море, споряджалися валки возів із сільськогосподарською і промисловою продукцією на численні торги і ярмарки.

На жаль, в умовах самодержавно-кріпосницького ладу такий феномен як «» І.Мархоцького з її демократичним соціально-економічним устроєм просто не мала шансів на виживання. Навіть попри підтримку населення та місцевого духовенства, граф І.Мархоцький все ж не уник переслідування з боку церковної та світської влади. «За свои чудачества, — писав відомий краєзнавець Є. Й. Сіцинський, — особенно за учреждение языческих празднеств, Мархоцкий был судим и даже попал в тюрьму, затем освобожден; умер в 1827 г.»

Для відродження «Миньковецької держави» та вшанування пам´яті графа Сцибор-Мархоцького з 2008 р. в селі Отроків Новоушицького району Хмельницької області проводитиметься етнофутуристичний «Фестиваль Отроків».

Література
Огієнко І. І. Історія українського друкарства / Упоряд., авт. іст.-біогр. нарису та приміт. М. С. Тимошик. — Либідь, 1994. — 448 с.
Миньківці на Ушиці. Краєзнавчий збірник до 600-річчя села. Упорядник: В. А. Захар'єв. Рецензент: М. Б. Петров, кандидат історичних наук, професор.
Сутковецький В. О. Віск і криця, м. Хмельницький, Облполіграфвидав, 1990.
Сутковецький В. О. Таємниця старого майстра. Історична повість. — Хмельницький, 1994.
Грищук Б. А. графа Мархоцького. — Хмельницький, 1996.
Білий О. П., Білий П. А. Миньковеччина: історичний нарис
Dubiecki M. Przymierze dziedzica z poddannymi rolnikami. Archiwum dla historii literatury i oswiaty. — Krakow: Nakl. Akad. Um., 1905. — t. XIII. (пол.)
Dr. Antoni J., «Hrabia Redux» / Opowiadania, ser. IV, t. II.Warszawa, 1884. (пол.)

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0



Український простір

Самая знаменитая Евробляха 🚘- «Микола Запорожець» - видео смотреть онлайн


Український простір

#ліл #рашка

Крестный ход в Твери - видео смотреть онлайн


Український простір

Фінляндська церква підтримала томос для України

Під час робочого візиту до Фінляндії президент України Петро Порошенко зустрівся з предстоятелем Фінляндської православної церкви архієпископом Левом.

Про це повідомляє прес-служба голови держави в середу, 7 листопада, пише «Слово і Діло».

Порошенко подякував архієпископу Леву за підтримку православною церквою Фінляндії автокефалії Української православної церкви.

«Для нас важливо знати, що ваша церква підтримує нас у цьому історично важливому процесі», - сказав президент.

У свою чергу предстоятель Фінляндської православної церкви зазначив, що «українці мають право створити власну церкву, як мали право фіни 100 років тому».

Також Порошенко і архієпископ Лев обговорили практичну підготовку для отримання томосу Українською православною церквою.

Нагадаємо, 3 листопада під час візиту до Стамбула Порошенко і Вселенський патріарх Варфоломій підписали договір про співпрацю між Україною і Константинопольським патріархатом.

За словами Порошенка, ця угода завершує процес надання томосу Україні, а, за словами Варфоломія, вона може прискорити цей процес.

https://www.slovoidilo.ua/2018/11/07/novyna/polityka/finlyandska-cerkva-pidtrymala-tomos-ukrayiny?fbclid=IwAR18uEjiTNlRTry3YteXIGmJ5qSBRt24xV67J-Q2GcqqkY5_mkusxlsQjL0

Український простір

ТСН.Тиждень відшукав на Буковині фешенебельну резиденцію предстоятеля УПЦ МП - видео смотреть онлайн


Український простір

В Нідерландах починають усвідомлювати маніпуляцію Росії щодо MH-17, – Зеркаль

Росія вимушена поступатись своїм іміджем на міжнародній арені через ситуацію із падінням літака рейсу MH17.

Про це заявила заступниця міністра закордонних справ України з питань європейської інтеграції Олена Зеркаль, повідомляє “Радіо Свобода“.

Таку думку вона висловила, виступаючи під час міжнародної конференції “Уроки гібридного десятиліття: що треба знати для успішного руху вперед”.

“Так як це було, коли розглядали питання щодо створення трибуналу по MH-17, коли Росія єдина використала право вето і цей трибунал не було створено”, — навела приклад вона.

Зеркаль заявила, що Росія намагається маніпулювати правдою і свідомістю щодо трагедії із “Боїнгом”.

“Повертаючись до дій Росії, треба подивитись, як Росія маніпулює, і як ось в принципі несподівано для Росії суспільство починає усвідомлювати цю маніпуляцію. Те, що зараз відбувається в Нідерландах – відповідь суспільства на постійну “зміну сценаріїв”, на вкиди інформації щодо того, що це все Україна винна, і щодо того, що слідство начебто не вживає потрібних заходів для розслідування, (це – “Н”) викликає зовсім іншу реакцію”, — повідомила дипломат.

Літак “Боїнг-777” “Малайзійських авіаліній”, що виконував рейс MH17 із Амстердама в Куала-Лумпур, був збитий над зоною російської гібридної агресії на сході України 17 липня 2014 року.

Загинули 298 людей – усі, хто був на борту.

За згодою України, на території якої сталася трагедія, міжнародне розслідування – як технічне, так і кримінальне – очолили Нідерланди, громадян яких було найбільше серед загиблих.

Росія постійно заперечує всі результати розслідування. У Москві з його висновками не згодні і стверджують, що воно ігнорує інформацію, надану російською стороною.

У російських ЗМІ і заявах офіційних осіб, зокрема з Міноборони, називалися цілком різні, часто взаємовиключні, версії катастрофи, що мали би зняти вину з Росії – в ній звинувачували, зокрема, українських військових. Проте в перебігу розслідування всі вони були спростовані.

https://novynarnia.com/2018/11/07/manipulyatsiya-rosiyi-mh-17-zerkal/?fbclid=IwAR1SbGatWW0qbgLaAo-9W7P8tNRFUfFygz7g7ofusdhNWwzkK5H0QmB7Koc

Український простір

Український фотожурналіст зібрав на Kickstarter $20+ тис на альбом про Революцію Гідності

Отримати документальний фотоальбом про події грудня 2013 — лютого 2014 років у Києві можна, зробивши внесок від $50 на користь кампанії з колективного фінансування. Автором проекту «Культура конфронтації» є український фотограф Максим Дондюк

Альбом створив український фотограф Максим Дондюк, який займається документальною фотозйомкою. В описі проекту на Kickstarter він зазначив, що це — його перша робота. Книга документальної фотографії має назву Culture of Confrontation («Культура протистояння», «Культура конфронтації»). Підтримати проект можна протягом ще 8 днів.
Що варто знати про цей альбом
За словами автора, ідея створити книгу документальних світлин про Революцію Гідності, відому також як Євромайдан, виникла у нього як результат спостережень на власні очі за боями між громадянами та представниками силових структур на вулицях української столиці наприкінці 2013-го — на початку 2014 року. Вперше фотограф потрапив на Майдан Незалежності та прилеглі до нього вулиці 1 грудня 2013-го. Мирна демонстрація згодом переросла у силове протистояння із жертвами та заворушеннями.

За словами фотографа, події змінили не лише його самого, але й його манеру знімати. В певний момент через об’єктив він почав помічати абсолютно сюрреалістичні картини, що більше пасували середньовічним битвам, аніж сучасним демонстраціям чи сутичкам. Відтак у своїх світлинах він намагався показати конфлікт Темряви та Світла, Добра й Зла (хоча досить часто сторони протистояння мінялися місцями у тому, хто з них був на якому боці). Дізнатися подробиці проекту можна із відеоролику:

https://nachasi.com/2018/11/07/albom-pro-revolyutsiyu-gidnosti/